Prima comanda pe iHerb s-a lasat cu peripetii

By 10:00 , , , , , , ,


Hey!

De mult vream sa fac o comanda pe iHerb! Tot internetul vuia despre cat de bune si ieftine sunt produsele de pe acest site. Am ezitat totusi din cauza povestilor despre metodele si timpii de livrare. Despre locul unde vine coletul si felul in care functionarii de la posta se comporta.

Timpul a trecut si am decis sa fac acest pas.
Comanda a fost simpla si nu foarte costisitoare: cate 2 seturi de pensule Real Techniques pentru mine si prietena mea.

Totul bine si frumos, intru pe site, aleg produsele, introduc codul de reducere, aleg metotda de livrare si plasez comanda.
Nu a trecut nult timp si am primit un mesaj ca banii au fost retrasi si produsele pregatite.



iHerb astia sunt din SUA, coletul avea ceva drum de parcurs si pentru ca am dorit sa stiu pe unde se afla in timp real, am ales sa fie livrat cu DHL-ul.

Sambata de dimineata, ma suna o doamna care imi spune ca o sa primesc un mail de la colega ei in care mi se solicita sa trimit ordinul de plata, factura tradusa in limba romana?!?!?!?! si o declaratie pe proprie raspundere. O intreb daca mai trebuie sa stiu altceva, ca e prima mea comanda si nu stiu cum functioneaza exact. Doamna a zis ca nu, sa stau linistita!

Luni pe la 9 primesc vestitul mail care continea un pomelnic la care trebuia sa raspund URGENT in maxim 8 ore!

In marea de documente solicitate era solicitat si numarul EORI!

"1. Ce este un număr EORI?
Numărul EORI este un număr unic în Comunitatea Europeană, pe care autorităţile vamale sau alte autorităţi desemnate de către statele membre îl atribuie operatorilor economici şi altor persoane interesate, în vederea utilizării acestuia începând cu 1 iulie 2009 la toate operaţiunile vamale derulate de acestea pe întreg teritoriul Uniunii Europene.  
2. Scopul introducerii EORI
Scopul introducerii numărului EORI este atribuirea unui număr de înregistrare și identificare fiecărui operator economic şi, când este cazul, altor persoane, pentru a servi drept referință comună a acestora în relaţiile acestora cu autorităţile vamale de pe întreg teritoriul Comunităţii, precum şi pentru schimbul de informaţii între autorităţile vamale şi între autorităţile vamale şi alte autorități."


Da si cauta ce-i aia, cum se obtine, cui sa ma adresez... am gasit un formular, l-am completat, l-am facut varza, in ciuda faptului ca avea manual de completare. Nu am vazut o chestie mai stupid facuta!!!
Sun la ANAF, imi raspunde un domn care imi explica faptul ca oricum daca formularul era corect completat si transmis online tot trebuia sa vin cu el in original semnat inpreuna cu o copie a cartii de identitate!
Intrebarea mea e: la ce naiba mai faci formular ONLINE daca trebuie oricum sa te deplasezi ca sa il depui IN ORIGINAL?!?! Logica romaneasca!

M-am dus intr-un suflet la ANAF unde doamnele sunt mereu acre! M-a rezolvat acelasi domn amabil cu care am si vorbit la telefon. La maxim 10 minute de la plecare, domnul mi-a dat mail cu numarul EORI!
Bun, am zis ca am scapat, noroc cu job-ul pe care il am ca imi permite sa mai fug cate odata ca sa-mi rezolv problemele personale!

Ajung la birou, trimit declaratia, numarul, ordinul de plata si o rog pe doamna respectiva sa ma anunte daca mai am ceva de adaugat.
Mi-a trimis o copie a facturii si m-a pus sa o traduc!!! Cu pixu', asa... tot!

O printez, iau pixu, da-i si scrie... Furnizor... Client.. Data.. Nr. factura...Numar produse... Nume produse and so on...
Trimit factura primesc mail inapoi..."Nu traduceti toata factura ci doar produsele!".
Ia printeaza... ia pixu' si scrie: nume produs...bla bla bla. Trimit!
Primesc mail inapoi: "Nu imi traduceti asa produsele... zice-ti ce e acolo in cutie.. de exemplu: Pensule!"

Hai nu pe bune?!?!?! Cum e posibil asa ceva? Cat de idioti sa fie?! Ce lene majora sa aiba?!?!
Printez, traduc, trimit!

Primesc mail: acesta este ordinul de plata al TVA-ului. Sa ne trimiteti confirmarea platii in maxim 8 ore!
Ce au astia cu 8 ore?!?!?! Platesc, copiez, atasez, trimit!
O zi intreaga pentru DHL, companie care, se pare, nu stie limba engleza si care daca nu traduci cum vor... nu iti trec coletul!

Cateva zile mai tarziu.. sa fi fost 2-3.. primesc sms- coletul ajunge astazi!

Am uitat de cele intamplate anteroir, am topait de fericire! 
Mi-am primit pensule iar restul a fost poveste!

Tin sa precizez ca nu am nici o problema cu legislatia! Metodologia ne omoara! 

Despre iHerb numai de bine! 
Daca esti pregatita sa treci prin ce am trecut eu mai sus, sau daca poti sa astepti mai mult pachetul (cu riscul ca acesta sa se rataceasca) iti recomand cu drag sa comanzi de pe acest site!

iHerb mi-a dat si un cod de reducere pentru tine. 
Daca plasezi prima ta comanda pe acest site, foloseste codul FGG031 si o sa ai pana la 10% reducere.

Asa, de incheiere, iti las o serie de poze cu pensulele achizitionate!







Tu ai comandat de pe iHerb? Ai avut parte de peripetii?

Te imbratisez cu drag,
Anushcka

You Might Also Like

1 comments